ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ОЗДОБЛЕННЯ ТА ДЕКОРУВАННЯ ГОТОВИХ ВИРОБІВ З КРАСТУ В ДИЗАЙНІ ВЗУТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/Ключові слова:
дизайн взуття, методи оздоблення, критична практика моди, концепція, теорія і практика моди, готовий вирібАнотація
Використання класичних та інноваційних методів оздоблення готових виробів з Красту різних конструкцій при створенні неповторного дизайну одиничних моделей чи колекцій взуття привертає увагу фахівців модної індустрії різних країн світу починаючи від цікавих і креативних ідей у вигляді ескізів та завершуючи кінцевим етапом робіт їх втіленням у матеріалі.
Створення дизайну взуття з Красту шляхом оздоблення чи декорування готових виробів однакових або різних конструкцій поверхневим нанесенням покриття, декорування заготовки аплікацією, тонуванням чи розписом – це сміливий виклик дизайнера суспільству, його креативна ідея бачення світу емоцій, моди і краси. Оскільки оздоблювати і декорувати готові вироби у різний спосіб можна як нові так і вживані - це є частково можливістю заощадження природних та промислових ресурсів, якщо мова йде про натуральні шкіри Краст для виробництва взуття, а також можливість зменшити кількість відходів даного сегменту виробів шляхом їх естетичного оновлення у такий спосіб.
В статті досліджено, проаналізовано та доведено теоретико-практичним шляхом питання актуальності і технологічної можливості використання методів оздоблення і декорування готового взуття з Красту в дизайні одиничних екземплярів і колекцій взуття.
Проаналізовано питання використання методології Critical Fashion Practice в дослідженні дизайну взуття, доведено теоретично доцільність даної розробки.
Наведено порівняльний аналіз систем освіти з дизайну виробів модної індустрії та історії моди.
Наведено результати теоретико-практичних досліджень щодо можливості використання сміливих конструктивних та оздоблювальних ідей і технологічних рішень у взутті з Красту різного асортименту.
Розроблено ескізні дизайн проєкти одиничних моделей та колекцій взуття з Красту на основі яких виготовлено зразки та капсульні колекції виробів оздоблених різними методами для візуалізації задуму авторів.
Дані розробки виготовлено в умовах взуттєвого хабу кафедри технології моди КНУТД та представлено на міжнародних конкурсах молодих дизайнерів «Сузір’я каштан» і «Печерські каштани», м. Київ КНУТД (2024).