ДОСЛІДЖЕННЯ ПРИВОДА ВИРІЗНОГО МЕХАНІЗМУ ДЛЯ ВИВАНТАЖЕННЯ СИЛОСУ ІЗ ТРАНШЕЙНИХ СХОВИЩ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-341-5-58Ключові слова:
вирізний механізм, силос, траншейне сховище, привод ножа, гідропривод, гідродвигуни, енергоефективність, ресурсоощадністьАнотація
Розглядається питання підвищення ефективності вивантаження стеблового корму з траншейних сховищ, шляхом розробки вирізного механізму до фронтального навантажувача та обґрунтування його
приводу. Наведено та теоретично обґрунтовано технічне рішення приводу вирізного механізму до
фронтального навантажувача. Зазначені переваги та недоліки існуючих приводів механізмів для відрізання та вивантаження стеблових кормів з траншейних сховищ.
Зазначено, що значні неврівноважені сили інерції, що виникають при роботі ножа вирізного механізму, викликають вібрацію робочого органу та всього фронтального навантажувача. Зменшення сил інерції можливе при встановленні на ланках механізму приводу ріжучого органу додаткових противаг, але це
призведе до значного збільшення тиску в кінематичних парах, що знижує довговічність і надійність механізму приводу ножа.
Запропоновані варіанти підвищення ефективності роботи приводу вирізного механізму. Зазначено,
що для полегшення маси конструкції необхідно використовувати мінімально можливу кількість ланок, а
також для підвищення надійності необхідно позбутися гнучких зв'язків, таких як ланцюгові та ремінні
передачі. Підвищити ефективність роботи приводу вирізного механізму можнадосягти також одночасним рухом двох ножів. Дуже важливим завданням є створення врівноваженого механізму для максимального
зменшення вібрації вирізного механізму з фронтальним навантажувачем та попередження передчасного
зношування деталей. Тому найбільш ефективне використання самоврівноважуваних механізмів.
На основі теоретичних досліджень кінематики і динаміки приводу вирізного механізму намічені
тенденції розвитку даного привода, які забезпечать покращення якості виконання робочим органом
технологічного процесу виїмки корму з траншейних сховищ та зменшать динамічні навантаження на привод.