ФОРМУВАННЯ АДАПТИВНОГО КОНТЕНТУ В ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-339-4-69

Ключові слова:

адаптивний контент, агентно-орієнтований підхід, інтелектуальний агент, електронна система управління навчанням, індивідуальна освітня траєкторія, адаптивна система навчання

Анотація

Досліджено питання формування адаптивного навчального контенту в сучасних електронних системах управління навчанням. Проаналізований підхід дозволяє адаптувати електронний контент  до потреб і здібностей студента, сформувати його індивідуальної траєкторії навчання і як наслідок підвищити ефективність одержання кінцевих результатів. В якості механізму реалізації поставленої задачі запропонований агентно-орієнтований підхід із застосуванням штучного інтелекту для вивчення особливостей студента і формування  індивідуального навчального контенту. Описаний підхід формування систем управління процесом навчання, заснований на мультиагентній технології. Відмінність даного підходу від існуючих у тому, що рішення, які приймаються системою, є безліччю сукупних рішень інтелектуальних рефлекторних агентів, які використовують інформаційну технологію прийняття рішень в умовах адаптивного навчання.

Cформовано інтелектуальне середовище підготовки студентів технічних напрямів за допомогою тестових завдань адаптованого рівня складності. За допомогою використання індивідуального підходу до визначення рівня складності підвищено ефективність рівня засвоєння навчальних матеріалів, покращено рівень самостійного вивчення студентами навчальних дисциплін.

Сформовано інтегроване навчальне середовище, запроваджене при підготовці бакалаврів і магістрів декількох напрямів, пов'язаних з інформаційними технологіями. Запропоновані рішення показали свою життєздатність, а сформоване на їх основі освітнє середовище − привабливість для студентів та позитивний вплив на загальну ефективність процесу підготовки фахівців технічного напряму.

Застосування мультиагентних та сервісно-орієнтованих підходів у процесі формування системи освітнього середовища технічного університету забезпечують зручність впровадження методів штучного інтелекту у сфері електронного навчання та розвиток компетентнісної технічної освіти.

Особливості формування адаптивного контенту в електронних навчальних системах полягають у використанні агентно-орієнтованого підходу та розробки сценаріїв й алгоритмів дій для інтелектуальних програмних агентів, які працюють відповідно до визначених цілей навчання та поведінки здобувачів під час навчання.

Завантаження

Опубліковано

30.08.2024

Як цитувати

ПАЛАМАРЧУК, Є., & ЩИРОВ, О. (2024). ФОРМУВАННЯ АДАПТИВНОГО КОНТЕНТУ В ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ СИСТЕМАХ. Herald of Khmelnytskyi National University. Technical Sciences, 339(4), 470-476. https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-339-4-69