ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК КАТАЛІЗАТОР ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ: ТЕХНІЧНИЙ АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ПЛАТФОРМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-353-61

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, цифрова трансформація, моделі, хмарні платформи, сервіси, системний аналіз, інформаційна безпека, освітнє середовище

Анотація

У роботі представлено технічний аналіз ролі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процесі цифрової трансформації освітнього сектору, з особливим акцентом на впровадження та експлуатацію хмарних обчислювальних платформ. Основну увагу зосереджено на функціональних і архітектурних характеристиках таких платформ, як Google Workspace for Education, Microsoft 365 Education та Moodle, з метою оцінки їхньої ефективності в контексті масштабування цифрової інфраструктури освітніх закладів.

У дослідженні використано методи системного аналізу, технічного аудиту цифрових рішень, а також кількісне опитування IT-фахівців та технічного персоналу закладів освіти. Проведено порівняльну характеристику моделей доступу, авторизації, хмарного зберігання даних, інтеграції з локальними сервісами та підтримки API для розробки власних навчальних інструментів. Окремо розглянуто аспекти безпеки, включаючи багатофакторну автентифікацію, шифрування, резервне копіювання даних та відповідність хмарних сервісів міжнародним стандартам (ISO/IEC 27001, GDPR тощо). Визначено технічні переваги хмарних рішень у забезпеченні відмовостійкості, доступності та автоматизації процесів управління навчальним контентом.

Значну частину статті присвячено аналізу продуктивності та масштабованості хмарних сервісів при масовому навантаженні, зокрема у випадках переходу на дистанційний або змішаний формати навчання. Вивчено технічні обмеження, проблеми інтеграції з локальними мережами, а також потенціал впровадження контейнеризації та віртуалізації для підвищення ефективності використання ІКТ-інфраструктури. У висновках надано практичні рекомендації щодо вибору та впровадження хмарних ІКТ-рішень з урахуванням технічної специфікації закладу, рівня цифрової зрілості, вимог до конфіденційності, а також стратегії IT-розвитку. Обґрунтовано необхідність формування уніфікованих технічних стандартів та протоколів для інтеграції освітніх платформ у єдиний цифровий освітній простір.

Результати дослідження орієнтовані на спеціалістів у галузі освітніх ІТ-систем, системних адміністраторів, DevOps-інженерів, а також розробників освітніх технологій, які прагнуть впроваджувати технологічно обґрунтовані та масштабовані цифрові рішення.

Завантаження

Опубліковано

16.06.2025

Як цитувати

КРАВЧУК, О., & КАЧУРИНЕЦЬ, Д. (2025). ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК КАТАЛІЗАТОР ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ: ТЕХНІЧНИЙ АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ПЛАТФОРМ. Herald of Khmelnytskyi National University. Technical Sciences, 353(3.2), 447-453. https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-353-61