ЕНЕРГІЯ ДЕФОРМУВАННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ПРИ ДТП
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-357-44Ключові слова:
дорожньо-транспортні пригоди (ДТП), енергія деформації, транспортний засіб, безпека конструкцій, твердість металу, подушка безпекиАнотація
В даній роботі розроблено методику визначення енергії деформації елементів конструкцій транспортних засобів, здеформованих в результаті дорожньо-транспортної пригоди, а також наведено методику визначення параметрів розкриття подушок безпеки транспортних засобів.
Визначення енергії деформації конструктивних елементів транспортних засобів під час дорожньо-транспортних пригод (ДТП) відіграє важливу роль у розумінні механізмів зіткнення та наслідків пошкоджень. Одним з факторів, що впливає на деформацію транспортних засобів, є зміна твердості металу внаслідок деформації.
Одним із способів визначення енергії деформації є аналіз зміни твердості металу внаслідок деформації. Вимірювання твердості пошкоджених компонентів транспортного засобу дозволяє отримати інформацію про рівень деформації, що відображається у зміні твердості матеріалу.
Для виконання таких вимірювань часто використовують портативні прилади для вимірювання твердості, які можуть безпосередньо вимірювати твердість металу на місці аварії. Ці прилади базуються на різних методах вимірювання, таких як метод індентування або метод відскоку. Отримані дані про зміну твердості металу використовуються для розрахунку енергії деформації. Маючи цю інформацію та використовуючи відповідні математичні моделі, можна визначити енергію, поглинуту матеріалом під час деформації. Ця енергія деформації є показником ступеня пошкодження та механічного впливу, якого зазнав транспортний засіб.
Оцінка енергії деформації має вирішальне значення для розуміння механізмів дорожньо-транспортних пригод (ДТП) та їх наслідків. Вона може допомогти встановити силу зіткнення, швидкість транспортних засобів та інші параметри, необхідні для розслідування ДТП. Крім того, визначення енергії деформації може бути використано для оцінки безпеки конструкцій транспортних засобів та розробки заходів щодо підвищення їх стійкості та захисту пасажирів.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 ВІКТОР ПЕРЛОВ, ІННА КИРИЦЯ, МИКОЛА ПРАДІВЛЯННИЙ (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.