LSTM-МЕРЕЖІ У ПРОГНОЗУВАННІ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ ТРАФІКУ: МОЖЛИВОСТІ, ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-353-24Ключові слова:
LSTM-мережі, прогнозування трафіку, оптимізація трафіку, глибоке навчання, інтелектуальні транспортні системи, просторово-часове моделюванняАнотація
Удосконалення систем оптимізації трафіку все частіше базується на нейронних мережах LSTM, які демонструють високу точність у короткостроковому прогнозуванні дорожнього руху. Завдяки здатності моделювати часові залежності та просторову неоднорідність, ці моделі суттєво перевершують традиційні підходи, такі як ARIMA та SVM. Гібридні архітектури, зокрема GCN-LSTM, а також механізми уваги (наприклад, NTAM-LSTM), підвищують точність та стійкість прогнозів, що особливо важливо для складних міських мереж. LSTM-моделі також знаходять застосування в управлінні авіатрафіком, адаптивному регулюванні світлофорів та динамічному плануванні маршрутів. Основні виклики — масштабованість, якість даних та обробка в реальному часі — потребують подальших досліджень у напрямах гібридного моделювання, edge-computing та інтеграції мультимодальних даних.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 АНДРІЙ СМЕТЮХ, ОРЕСТ БІЛАС (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.