ВПЛИВ ЧАСТОТИ РЕДАГУВАННЯ ФАЙЛУ НА ЯКІСТЬ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-353-42

Ключові слова:

якість програмного забезпечення, коефіцієнт послідовного редагування, технічний борг

Анотація

Розуміння впливу частоти редагування файлів на якість програмного забезпечення є надзвичайно важливим для підтримки та покращення надійності й супровідності коду. Якість програмного забезпечення — це багатогранне поняття, що охоплює аспекти супровідності, надійності та дотримання принципів проєктування, зокрема Принципу єдиної відповідальності (SRP). Згідно з SRP, кожен клас або модуль має мати лише одну причину для внесення змін, що свідчить про важливість модульності та чіткого фокусу у високоякісному програмному забезпеченні.

Часте редагування файлів у GIT-репозиторії може вказувати на приховані проблеми, такі як швидко змінювані вимоги, недосконалий початковий дизайн чи порушення SRP, що зумовлює зростання технічного боргу. Такий борг може проявлятися у складності супроводу коду, схильності до помилок і труднощах із подальшим розширенням. Хоча попередні дослідження вже розглядали зв’язок між частотою редагування файлів і якістю ПЗ, ця тема досі недостатньо висвітлена, особливо щодо кумулятивного впливу повторних змін на довгострокову якість.

Метою цього дослідження є більш чітке встановлення взаємозв’язку між частотою редагування файлів і якістю програмного забезпечення. З цією метою запропоновано нову метрику — Коефіцієнт послідовного редагування файлу (CFE). Поєднуючи її з традиційними метриками якості, у дослідженні буде проведено аналіз і порівняння впливу частих змін файлів на показники якості ПЗ. Очікується, що результати нададуть розробникам цінні рекомендації щодо кращих практик проєктування та супроводу, спрямованих на підвищення стабільності та надійності програмного забезпечення.

Завантаження

Опубліковано

16.06.2025

Як цитувати

ЯЦЕНКО, Р., & СЕРДЮК, П. (2025). ВПЛИВ ЧАСТОТИ РЕДАГУВАННЯ ФАЙЛУ НА ЯКІСТЬ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ. Herald of Khmelnytskyi National University. Technical Sciences, 353(3.2), 296-303. https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-353-42