ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-335-3-16Ключові слова:
віртуальна реальність, психічне здоров’я, ментальне здоров’я, розлади, стрес, ігровий рушій, Unreal EngineАнотація
За останні десятиліття технології розширеної реальності досягнули максимальної популярності практично у всіх сферах людської діяльності. Пристрої відтворення віртуальної та доповненої реальності стають доступнішими, з’являється все більше програмного забезпечення, яке можуть використовувати навіть особами з особливими потребами а також фахівці різних галузей. Віртуальна реальність надає можливість занурення в попередньо продумані та безпечні 3D-середовища, що робить можливим використання технологій віртуальної реальності для психотерапевтів, які проводять терапію та лікування різноманітних психічних захворювань.
В роботі проведено досліджено доцільність використання технологій віртуальної реальності профілактики ментального здоров’я для осіб з проблемами психічного здоров’я. Проведено аналіз актуальних наукових праць, які підтверджують ефективність застосування віртуальної реальності для подолання різноманітних фобій та посттравматичних стресів, профілактики стресів та депресії.
Наведено діаграму варіантів використання функціонування розроблюваної системи супроводу ментального здоров’я з використанням сцен віртуальної реальності. Описано поточну реалізацію сценарію віртуальної реальності для профілактики проблем ментального здоров’я, розробленого в середовищі ігрового рушія Unreal Engine 5.х. та подальшим відтворенням автономним VR-шоломом Meta Quest 2.