НЕЙРОМЕРЕЖЕВЕ ДІАГНОСТУВАННЯ ПРОЯВІВ ПТСР У ТЕКСТОВОМУ КОНТЕНТІ З ВИКОРИСТАННЯМ ПОМИЛКО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО НАБОРУ ДАНИХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-343-6-30

Ключові слова:

нейронна мережа, діагностування ПТСР, текстовий контент, навчальний набір даних

Анотація

У статті розглянуто сучасний стан напрямку наукових досліджень нейромережевого діагностування проявів ПТСР у текстовому контенті. З огляду на низький рівень діагностування проявів ПТСР засобами обробки природної мови, було запропоновано підхід до нейромережевого діагностування проявів посттравматичного стресового розладу у текстовому контенті з забезпеченням підвищеної стійкості до сплутувань ПТСР з іншими психічними розладами шляхом створення навчального набору даних, що містить у цільовій категорії тексти з високим проявом ПТСР, а в ортогональній категорії окрім звичайних текстів без проявів ПТСР вмістом текстів з іншими психічними захворюваннями.

Для дослідження ефективності запропонованого підходу до нейромережевого діагностування проявів посттравматичного стресового розладу у текстовому контенті з використанням помилко-орієнтованого навчального набору даних, було використано хмарний сервіс. Створений застосунок підтвердив ефективність розробленого підходу до нейромережевого діагностування проявів посттравматичного стресового розладу у текстовому контенті з використанням помилко-орієнтованого навчального набору даних. За проведеним дослідженням ефективності, вдалось досягнути таких значень за метриками: Accuracy 0.85, Precision 0.87, AUC 0.88, що є кращим за існуючі аналоги. Розроблений метод має обмеження, а саме він працює з тільки з англомовними текстами, однак при наявності навчальних даних на інших мовах обмеження може бути знято.

Завантаження

Опубліковано

16.12.2024

Як цитувати

ОВЧАРУК, О., & МАЗУРЕЦЬ, О. (2024). НЕЙРОМЕРЕЖЕВЕ ДІАГНОСТУВАННЯ ПРОЯВІВ ПТСР У ТЕКСТОВОМУ КОНТЕНТІ З ВИКОРИСТАННЯМ ПОМИЛКО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО НАБОРУ ДАНИХ. Herald of Khmelnytskyi National University. Technical Sciences, 343(6(1), 195-200. https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-343-6-30