ПЕРЕДУМОВИ СТРАТЕГІЇ СТАЛОГО ВИРОБНИЦТВА ОДЯГУ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-331-8Ключові слова:
стратегія стійкої бізнес-моделі, стійке виробництво одягу, безвідходний дизайн, оцінка життєвого циклу, середній відсоток переплетених текстильних відходів та система розкрою компаніїАнотація
Відомо, що індустрія моди є другою найбільш екологічно шкідливою галуззю, оскільки вона стикається з різними проблемами в ланцюзі постачання та споживанні. Створення екологічно чистого одягу не тільки допомагає зменшити вплив моди на навколишнє середовище, але й задовольняє зростаючий попит на екологічно чисті продукти з боку споживачів, які стають більш уважними до своїх покупок.
Традиційний дизайн одягу часто призводить до того, що значні обсяги тканини викидаються через неефективні методи вирізання візерунків і виготовлення одягу.
У цьому дослідженні було визначено зв’язок між системою розкрою компанії та середнім відсотком міжлекальних випадів, а також зв’язок між потужністю компанії та середнім відсотком цих відходів, щоб зменшити відходи виробництва. Визначено, що потужність компанії не впливає суттєво на середній відсоток міжлекальних випадів (текстильних відходів), тобто швейна компанія малої чи великої потужності може мати високий відсоток, більше 18% та 16,8% Це призводить до втрати значної кількості матеріалів. Тому ефективним способом управління матеріальними ресурсами є автоматизація процесів проектування, що може допомогти зменшити кількість утворюваних відходів.
Поєднання безвідходного дизайну з оцінкою життєвого циклу одягу може стати основою для створення нової ефективної стійкої методології для українських швейних компаній.