МЕТОД КЛАСИФІКАЦІЇ ТЕКСТІВ ЗА ВМІСТОМ ПРОПАГАНДИ НЕЙРОМЕРЕЖЕВИМИ МОДЕЛЯМИ ГЛИБОКОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-341-5-51

Ключові слова:

нейромережі глибокого навчання, нейромережі-трансформери, пропаганда, аугментація

Анотація

Запропоновано метод класифікації текстів за вмістом пропаганди нейромережевими моделями глибокого навчання, що ґрунтується на об’єднанні традиційних рекурентних нейромереж з довгостроковою пам’яттю із трансформерами, що може забезпечити більш глибоке розуміння послідовності та контексту в текстовому контенті. Особливістю запропонованого методу є те, що він дозволяє виявляти як явні, так і приховані пропагандистські меседжі, ґрунтуючись на об’єднанні можливостей традиційних рекурентних нейромереж з довгостроковою пам’яттю і нейромереж-трансформерів, а також на використанні механізму аугментації навчальних текстових даних, що дозволяє розширити кількість навчальних зразків.

Для навчання нейромережі було створено набір даних з понад 25 000 записів та розроблене відповідне програмне забезпечення для дослідження ефективності методу. Встановлено, що з застосуванням аугментації кращі показники досягаються при більшій кількості епох, що пояснюється розширенням навчальної вибірки, яке призводить до потреби більшої кількості епох. В той же час, при застосуванні аугментації вдалося досягнути точності 97.83 %, водночас без аугментації цей показник максимально досяг рівня 96.94%. Одержані результати свідчать про спроможність запропонованого методу ефективно класифікувати тексти за вмістом пропаганди нейромережевими моделями глибокого навчання, а застосування додаткової категорії «підозрілий текст» дозволило підняти показники Precision та Recall, що у свою чергу дає можливість автоматизованої модерації текстів на предмет пропаганди з помилками не більше 1.83% для хибного виявлення пропаганди.

Завантаження

Опубліковано

31.10.2024

Як цитувати

МОЛЧАНОВА, М. (2024). МЕТОД КЛАСИФІКАЦІЇ ТЕКСТІВ ЗА ВМІСТОМ ПРОПАГАНДИ НЕЙРОМЕРЕЖЕВИМИ МОДЕЛЯМИ ГЛИБОКОГО НАВЧАННЯ. Herald of Khmelnytskyi National University. Technical Sciences, 341(5), 344-350. https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-341-5-51