АНАЛІЗ МЕТОДИЧНИХ ПОХИБОК АВІАЦІЙНОЇ ГРАВІМЕТРИЧНОЇ СИСТЕМИ З ТРАНСФОРМАТОНИМ ГРАВІМЕТРОМ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2023-329-6-11-19Ключові слова:
гравіметр, прискорення сили тяжіння, авіаційна гравіметрична система, трансформаторний гравіметрАнотація
Проведено аналіз методичних похибок авіаційної гравіметричної системи (АГС) з трансформаторним гравіметром, з якого сформульовано точнісні вимоги до компонентів АГС за умови, що точність вимірювань прискорення сили тяжіння 1–2 мГал. Знайдено аналітичні вирази та обчислено коефіцієнти чутливості сумарної похибки вихідного сигналу АГС до похибок вимірювання таких параметрів руху літака: швидкості, курсу, широти, висоти, вертикальної швидкості, вертикального прискорення, шляху для різних режимів польоту. Отже, дослідження чутливості АГС до похибок вимірювання швидкості, широти і курсу залежно від ряду параметрів руху літака показало, що в разі авіаційних гравіметричних вимірювань уздовж земного меридіана необхідно точно визначати курс, уздовж земної паралелі — точно вимірювати швидкість, у середніх широтах — широту. Обчислено допустимі значення похибок визначення параметрів польоту літака: швидкість 0,05…0,15 м/с, курс 1,43…3 кут. хв., широта 0,5…1,5 кут. хв., висота 3,3…10 м, вертикальна швидкість (0,5…1).102 м/с, вертикальне прискорення (1…3).10-5 м/с2, шлях (1,5…4,5) м.