УДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДУ КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ АДСОРБЕНТУ ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ВОДНЮ ТУРБОГЕНЕРАТОРА АТОМНОЇ ЕЛЕКТРОСТАНЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-339-4-12

Ключові слова:

вуглецевий волокнистий матеріал, водень, адсорбція, турбогенератор, аеродинамічний опір, піроліз

Анотація

В статті наведено результати удосконалення методу контролю якості адсорбенту для очищення водню турбогенератора АЕС. Метою роботи є підвищення надійності експлуатації адсорбентів у фільтрах очищення потоків водню в оливонаповненому турбогенераторі з водневим охолодженням АЕС шляхом контролю якості адсорбентів типу «вуглецевий волокнистий матеріал (ВВМ)» під час визначення їхнього аеродинамічного опору в потоці водню та величин адсорбції адсорбентів типу ВВМ стандартизованої речовини (пару бензолу) в потоці водню. Об'єкт досліджень: методи контролю якості адсорбенту для очищення водню турбогенератора з водневим охолодженням у структурі атомної електростанції. Предмети досліджень: промислові ВВМ марок УУТ-2, АНМ, AMT, УРАЛ-Т-5. Отримані наступні результати: удосконалено структурну схему установки для визначення значень аеродинамічного опору адсорбентів за різних лінійних швидкостей водню на вході в досліджувані адсорбенти типу ВВМ; визначено значення аеродинамічного опору шарів ВВМ за різних кількостей їх шарів і лінійних швидкостей водню на вході в досліджувані ВВМ; досліджено величини адсорбції парів бензолу адсорбентами типу ВВМ у потоці водню за різних концентрацій парів бензолу; розроблено рекомендації щодо розміщення очисних фільтрів у потоках водню в турбогенераторі з водневим охолодженням. Отримані результати можна використати для удосконалення елементів системи діагностування показників якості адсорбенту для очищення водню турбогенератора з водневим охолодженням у структурі АЕС.

Завантаження

Опубліковано

10.09.2024

Як цитувати

ЗАЙЦЕВ, С., & КИШНЕВСЬКИЙ, В. (2024). УДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДУ КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ АДСОРБЕНТУ ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ ВОДНЮ ТУРБОГЕНЕРАТОРА АТОМНОЇ ЕЛЕКТРОСТАНЦІЇ. Herald of Khmelnytskyi National University. Technical Sciences, 339(4), 72-79. https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-339-4-12