АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ЗАКАРПАТСЬКИХ ШКІЛ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-355-22Ключові слова:
математична статистика, інформаційні технології, компетентності учнів, багатомовністьАнотація
Оцінювання академічних досягнень учнів у зв’язку з різними соціально-демографічними чинниками є одним із ключових напрямів сучасних освітніх досліджень. Серед численних шкільних предметів особливе місце займає математична компетентність, яка не лише відображає рівень засвоєння навчального матеріалу, але й вважається важливим показником когнітивного розвитку учнів, їхньої здатності до логічного мислення, аналітичного підходу та готовності до життя у високотехнологічному суспільстві. Саме тому результати з математики часто використовуються для оцінки якості освіти на національному та міжнародному рівнях.
Міжнародні порівняльні дослідження, зокрема Програма міжнародного оцінювання учнів (PISA), не обмежуються аналізом лише предметних знань учнів. Вони акцентують увагу на більш широкому контексті навчання, включаючи справедливість в освіті, доступність ресурсів, соціально-економічні умови та культурне середовище. Зокрема, результати цих досліджень свідчать про значний вплив таких чинників, як рівень освіти батьків, стать учнів, а також економічне становище родини на академічні досягнення.
Разом з тим, хоча міжнародні дослідження надають важливу порівняльну інформацію, вони не завжди відображають регіональні особливості освітнього середовища. Саме тому важливим є проведення локальних або регіональних оцінювань, які дозволяють краще зрозуміти специфіку навчального процесу в окремих регіонах, виявити проблемні зони та сприяти прийняттю ефективних рішень у сфері освітньої політики.
У даному дослідженні представлено результати регіонального оцінювання математичної компетентності, проведеного у 2024 році серед учнів 6-х і 8-х класів закладів загальної середньої освіти Закарпаття, у яких навчання здійснюється угорською мовою. Основною метою дослідження є оцінка впливу статі, рівня освіти батьків, та багатомовності на успішність учнів з математики.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 СТЕПАН ЧЕРНИЧКО, КАТАЛІН КУЧІНКА, АДАМ ДОРОВЦІ (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.