ПРОЕКТУВАННЯ ВАЛКОВИХ МЕХАНІЗМІВ ДЛЯ ОРІЄНТАЦІЇ ПЛОСКИХ ДЕТАЛЕЙ ВЗУТТЯ В ПРОЦЕСІ ОБРОБКИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-351-55Ключові слова:
валкові механізми, фрикційні властивості, транспортування, плоскі деталіАнотація
Для аналітичного та експериментального дослідження процесу контролю положення та орієнтування плоских деталей з різними фрикційними властивостями поверхонь з допомогою двох валків необхідно, в першу чергу, побудувати фізичну та математичну моделі взаємодії валків з поверхнями цих деталей. Основам побудови таких моделей з врахуванням всіх факторів, від яких залежить даний процес, і присвячена стаття. Проєктування валкових механізмів розглянуто на прикладі проектування механізму транспортуючих валків машин для роздвоювання та вирівнювання по товщині деталей низу та верху взуття, машин для шліфування деталей низу та інших машин прохідного типу. Із фізичної моделі процесу виявлено, що умови транспортування залежать від конструктивних особливостей валкових механізмів та фізико-механічних властивостей матеріалу, з якого виготовлені плоскі деталі. В результаті аналітичних досліджень, приведених в статті, отримані формули, які зв’язують зусилля, що розпирають валки і можуть створюватись пружинами, та радіуси валків; геометричні параметри деталі, що транспортується, та фізико-механічні властивості матеріалів, з яких виготовлені деталі. Якщо використовувати валки для контролю положення та орієнтації плоских деталей за фрикційними властивостями поверхонь , то дані формули можна також використати, але при цьому врахувати, що валки будуть обертатись в протилежні сторони.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 АНАТОЛІЙ КАРМАЛІТА, ОЛЕКСАНДР ДЗЯВОРУК, СЕРГІЙ ПУНДИК (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.