ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ПІДСТАНЦІЙ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС НА БАЗІ ТРЕНАЖЕРНИХ КОМПЛЕКСАХ РЕАЛЬНОГО ЧАСУ

Автор(и)

  • БОГДАН ОРОБЧУК Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя Автор https://orcid.org/0000-0002-6375-2440
  • КАТЕРИНА КОЗАК Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя Автор https://orcid.org/0000-0001-7267-8492
  • МИКОЛА ТАРАСЕНКО Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя Автор https://orcid.org/0000-0001-6080-4367
  • СЕРГІЙ БАБЮК Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя Автор https://orcid.org/0000-0001-5318-8586
  • АНДРІЙ СТАСІВ Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя Автор https://orcid.org/0009-0005-2966-5529

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-351-2

Ключові слова:

моделювання, кола керування, тренажерний комплекс реального часу, цифрова підстанція, експериментальний стенд, МЕК 61850

Анотація

Поняття «цифрова підстанція» в більшості випадків передбачає створення системи управління електричною підстанцією згідно стандарту МЕК 61850. Незважаючи на те, що цей стандарт прийнято ще в 2003 році, в Україні та світі є дуже мало об'єктів електроенергетики, управління на яких організовано на базі МЕК 61850. У статті автори наводять переваги, які може дати широкомасштабне застосування систем управління на основі МЕК 61850, проводиться аналіз причин того, чому цифрові системи управління ще не впроваджуються повсюдно і описується спосіб подолати перешкоди впровадженню подібних систем, зокрема в навчальний процес вищих навчальних закладів електроенергетичного напрямку. Згідно зі світовою практикою основним сучасним інструментом при підготовці будь-якого управлінського персоналу є віртуальні тренажери, що відтворюють характеристики об'єкта управління і штатний оперативний інтерфейс. Розробка нових ефективних підходів до вирішення завдань забезпечення надійності професійної діяльності персоналу можливо відтворити шляхом впровадження у процес навчання віртуальних тренажерів.

Завантаження

Опубліковано

06.06.2025

Як цитувати

ОРОБЧУК, Б., КОЗАК, К., ТАРАСЕНКО, М., БАБЮК, С., & СТАСІВ, А. (2025). ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ПІДСТАНЦІЙ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС НА БАЗІ ТРЕНАЖЕРНИХ КОМПЛЕКСАХ РЕАЛЬНОГО ЧАСУ. Herald of Khmelnytskyi National University. Technical Sciences, 351(3.1), 19-27. https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-351-2