ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ПІДСТАНЦІЙ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС НА БАЗІ ТРЕНАЖЕРНИХ КОМПЛЕКСАХ РЕАЛЬНОГО ЧАСУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-351-2Ключові слова:
моделювання, кола керування, тренажерний комплекс реального часу, цифрова підстанція, експериментальний стенд, МЕК 61850Анотація
Поняття «цифрова підстанція» в більшості випадків передбачає створення системи управління електричною підстанцією згідно стандарту МЕК 61850. Незважаючи на те, що цей стандарт прийнято ще в 2003 році, в Україні та світі є дуже мало об'єктів електроенергетики, управління на яких організовано на базі МЕК 61850. У статті автори наводять переваги, які може дати широкомасштабне застосування систем управління на основі МЕК 61850, проводиться аналіз причин того, чому цифрові системи управління ще не впроваджуються повсюдно і описується спосіб подолати перешкоди впровадженню подібних систем, зокрема в навчальний процес вищих навчальних закладів електроенергетичного напрямку. Згідно зі світовою практикою основним сучасним інструментом при підготовці будь-якого управлінського персоналу є віртуальні тренажери, що відтворюють характеристики об'єкта управління і штатний оперативний інтерфейс. Розробка нових ефективних підходів до вирішення завдань забезпечення надійності професійної діяльності персоналу можливо відтворити шляхом впровадження у процес навчання віртуальних тренажерів.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 БОГДАН ОРОБЧУК, КАТЕРИНА КОЗАК, МИКОЛА ТАРАСЕНКО, СЕРГІЙ БАБЮК, АНДРІЙ СТАСІВ (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.