МЕТОДИ ПІДТРИМКИ, УПРАВЛІННЯ ТА ІНТЕГРАЦІЇ РОЗРІЗНЕНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-355-100Ключові слова:
віртуальне навчання, онтологія, семантична інтеграція, освітні ресурси, коефіцієнт повноти, узгодженість знаньАнотація
В роботі запропоновано онтологічну методологію семантичної інтеграції різнорідних освітніх ресурсів – текстів, презентацій, відео-матеріалів та лабораторних посібників на основі Resource Description Framework (RDF). Кожен фрагмент описується набором триплетів «суб’єкт-предикат-об’єкт», що дає змогу автоматично виявляти дублікати, термінологічні колізії й прогалини знань. Для кількісного контролю якості введено три показники: Vn – повнота анотацій, Vm – узгодженість термінів з онтологією, Vb – рівень відсутності протиріч. На практиці методика дозволяє викладачеві формувати персоналізовані курси й автоматично генерувати тестові та практичні завдання різного рівня складності. Життєздатність підходу перевірена рольовим експериментом «комп’ютер-з-комп’ютером», де дві програмні сутності (генератор і редактор) поетапно розширювали базу знань дисципліни «Основи програмування». Вимірювання показників Vn, Vm та Vb на кожному кроці підтвердило можливість своєчасного виявлення конфліктів і поступового підвищення узгодженості даних. Отримані результати свідчать про ефективність RDF-анотування для гнучкого конструювання навчальних програм та розвиток інтелектуальних освітніх систем.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 СЕРГІЙ ХОМЕНКО, ІГОР ШУБІН (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.