МЕТОДИ ПІДТРИМКИ, УПРАВЛІННЯ ТА ІНТЕГРАЦІЇ РОЗРІЗНЕНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-355-100

Ключові слова:

віртуальне навчання, онтологія, семантична інтеграція, освітні ресурси, коефіцієнт повноти, узгодженість знань

Анотація

В роботі запропоновано онтологічну методологію семантичної інтеграції різнорідних освітніх ресурсів – текстів, презентацій, відео-матеріалів та лабораторних посібників на основі Resource Description Framework (RDF). Кожен фрагмент описується набором триплетів «суб’єкт-предикат-об’єкт», що дає змогу автоматично виявляти дублікати, термінологічні колізії й прогалини знань. Для кількісного контролю якості введено три показники: Vn – повнота анотацій, Vm – узгодженість термінів з онтологією, Vb – рівень відсутності протиріч. На практиці методика дозволяє викладачеві формувати персоналізовані курси й автоматично генерувати тестові та практичні завдання різного рівня складності. Життєздатність підходу перевірена рольовим експериментом «комп’ютер-з-комп’ютером», де дві програмні сутності (генератор і редактор) поетапно розширювали базу знань дисципліни «Основи програмування». Вимірювання показників Vn, Vm та Vb на кожному кроці підтвердило можливість своєчасного виявлення конфліктів і поступового підвищення узгодженості даних. Отримані результати свідчать про ефективність RDF-анотування для гнучкого конструювання навчальних програм та розвиток інтелектуальних освітніх систем.

Завантаження

Опубліковано

28.08.2025

Як цитувати

ХОМЕНКО, С., & ШУБІН, І. (2025). МЕТОДИ ПІДТРИМКИ, УПРАВЛІННЯ ТА ІНТЕГРАЦІЇ РОЗРІЗНЕНОЇ ІНФОРМАЦІЇ. Herald of Khmelnytskyi National University. Technical Sciences, 355(4), 700-709. https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-355-100