СУЧАСНІ КОНЦЕПЦІЇ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ ПОЛІТИКИ PET FRIENDLY
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-355-53Ключові слова:
ресторанна справа, послуги, сучасні концепції, ресторанний бізнес, pet friendly, обслуговуванняАнотація
В статті проаналізовано іноземний та вітчизняний досвід реалізації закладами ресторанного господарства політики PetFriendly як відображення її концептуальної сутності та способу забезпечення лояльності клієнтів.
У багатьох країнах, включаючи Україну, проявом тенденції до загальної гуманізації суспільства та зростання добробуту є збільшення частки людей, які тримають домашніх тварин. Дана категорія людей часто розглядає своїх улюбленців як своєрідних членів родини, яким приділяється значна увага та час, включаючи проведення дозвілля з відвідуванням закладів ресторанного господарства. Доведено, що лояльне ставлення з боку ЗРГ до клієнтів з домашніми тваринами є важливим елементом забезпечення конкурентоспроможності готельно-ресторанного бізнесу в цілому.
На основі аналізу фактичного матеріалу доводиться, що в США та країнах Європейського Союзу певна частка закладів ресторанного господарства взагалі закладає політику PetFriendly у якості важливого складового елементу загальної концепції закладу, наслідком чого є заснування кафе з орієнтацією виключно на клієнтів з домашніми улюбленцями.
Авторами також проаналізовано досвід закладів ресторанного господарства України, які впроваджують політику PetFriendly. Встановлено, що найбільша частка відповідних підприємств цілком зрозуміло спостерігається у великих містах, як Львів, Київ та Одеса.
Зазначена проблема також є актуальною для України, а її найшвидше вирішення дозволить в оптимальній спосіб врегулювати наявні та можливі колізії інтересів власників домашніх тварин з іншими відвідувачами ЗРГ, а також забезпечити дотримання усіх вимог та стандартів HACCP.
Усвідомлення власниками та менеджментом ЗРГ вагомості цільової групи клієнтів, що підтримує принципи PetFriendly, дозволяє використати відповідну політику як важливий спосіб забезпечення конкурентних переваг на ринку ресторанних послуг. Основними викликами при цьому є дотримання необхідних правил для забезпечення комфорту всіх відвідувачів, вірна організація простору, а також додаткове навчання персоналу з обслуговування відвідувачів та уникнення (розв'язання) ймовірних проблемних ситуацій.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 НАТАЛІЯ СТУКАЛЬСЬКА, ЛЮДМИЛА МАМЧЕНКО, ОЛЕКСАНДРА НЄМІРІЧ (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.