ЗАСТОСУВАННЯ ІНЖЕНЕРНИХ ІНКРЕМЕНТНОГО ТА AGILE ПІДХОДІВ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛОКАЛЬНОЇ ЦИФРОВОЇ ДОСТУПНОСТІ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • ОЛЕКСАНДР ІВАНОВ Заклад вищої освіти «Університет Короля Данила» Автор https://orcid.org/0000-0003-4678-7956
  • ВОЛОДИМИР МАКОВИШИН Заклад вищої освіти «Університет Короля Данила» Автор
  • ТАРАС СТИСЛО Заклад вищої освіти «Університет Короля Данила» Автор https://orcid.org/0000-0002-2377-7985
  • ДМИТРО ЛУЦАК Заклад вищої освіти «Університет Короля Данила» Автор
  • ПЕТРО ГОЛОВЧУК Заклад вищої освіти «Університет Короля Данила» Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-347-1-15

Ключові слова:

цифрова доступність, інженерія програмного забезпечення, інкрементний підхід, Agile підхід, вища освіта

Анотація

В статті проведено аналіз наукової та науково-практичної літератури, пов’язаної з оглядом різних аспектів цифровізації, структуровано та виокремлено переваги та недоліки цифровізації та зазначено проблему забезпечення і підвищення цифрової доступності та безбар’єрності в освіті та в практичній діяльності підприємств та установ. Зазначено нормативно-правову сторону забезпечення безбарєрності в освіті, зокрема у вищій. Виокремлено відсутність чітких практичних методичних інструкцій або рекомендацій щодо безбар’єрності в закладах вищої освіти, що ускладнює процес планування окремих навчальних курсів, оскільки постає пиитання в достатній якості як з точки зору надання освітніх послуг, так і з точки зору цінності в плані цифроврої доступності. З огляду на складність та виклики забезпечення цифрової доступності в закладах вищої освіти, авторами запропоновано практичну реалізацію вибіркового навчачльного курсу, діяльність якого базується на досвіді роботи ІТ-компаній та підходах, що використовуються в інженерії програмного забезпечення, а саме інкрементний та Agile підходи. Діяльність такого вибіркового навчального курсу під назвою «Цифрова доступність в ІТ» передбачає залучення здобувачів освіти різних спеціальностей, спеціалістів ІТ фірм, що мають досвід роботи з цифровою доступністю, постійний перегляд, рецензування та доповнення курсу. Окремою особливістю курсу є міждисциплінарний характер, оскільки студенти різних спеціальностей зможуть внести свій погляд на дану проблему та запропонувати підходи або вирішення проблем, що відрізняються від стандартних. Їх внесок полягатиме у наданні консультацій, допомозі в розробці або перегляді практичних завдань (з точки зору інкрементного підходу). Вклад ІТ спеціалістів полягатиме у апробації курсу, надання рекомендацій стосовно технічного аспекту, тощо.

Завантаження

Опубліковано

30.01.2025

Як цитувати

ІВАНОВ, О., МАКОВИШИН, В., СТИСЛО, Т., ЛУЦАК, Д., & ГОЛОВЧУК, П. (2025). ЗАСТОСУВАННЯ ІНЖЕНЕРНИХ ІНКРЕМЕНТНОГО ТА AGILE ПІДХОДІВ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛОКАЛЬНОЇ ЦИФРОВОЇ ДОСТУПНОСТІ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ. Herald of Khmelnytskyi National University. Technical Sciences, 347(1), 117-122. https://doi.org/10.31891/2307-5732-2024-347-1-15