ЗАСТОСУВАННЯ ІНЖЕНЕРНИХ ІНКРЕМЕНТНОГО ТА AGILE ПІДХОДІВ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛОКАЛЬНОЇ ЦИФРОВОЇ ДОСТУПНОСТІ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5732-2025-347-15Ключові слова:
цифрова доступність, інженерія програмного забезпечення, інкрементний підхід, Agile підхід, вища освітаАнотація
В статті проведено аналіз наукової та науково-практичної літератури, пов’язаної з оглядом різних аспектів цифровізації, структуровано та виокремлено переваги та недоліки цифровізації та зазначено проблему забезпечення і підвищення цифрової доступності та безбар’єрності в освіті та в практичній діяльності підприємств та установ. Зазначено нормативно-правову сторону забезпечення безбар’єрності в освіті, зокрема у вищій. Виокремлено відсутність чітких практичних методичних інструкцій або рекомендацій щодо безбар’єрності в закладах вищої освіти, що ускладнює процес планування окремих навчальних курсів, оскільки постає пиитання в достатній якості як з точки зору надання освітніх послуг, так і з точки зору цінності в плані цифроврої доступності. З огляду на складність та виклики забезпечення цифрової доступності в закладах вищої освіти, авторами запропоновано практичну реалізацію вибіркового навчачльного курсу, діяльність якого базується на досвіді роботи ІТ-компаній та підходах, що використовуються в інженерії програмного забезпечення, а саме інкрементний та Agile підходи. Діяльність такого вибіркового навчального курсу під назвою «Цифрова доступність в ІТ» передбачає залучення здобувачів освіти різних спеціальностей, спеціалістів ІТ фірм, що мають досвід роботи з цифровою доступністю, постійний перегляд, рецензування та доповнення курсу. Окремою особливістю курсу є міждисциплінарний характер, оскільки студенти різних спеціальностей зможуть внести свій погляд на дану проблему та запропонувати підходи або вирішення проблем, що відрізняються від стандартних. Їх внесок полягатиме у наданні консультацій, допомозі в розробці або перегляді практичних завдань (з точки зору інкрементного підходу). Вклад ІТ спеціалістів полягатиме у апробації курсу, надання рекомендацій стосовно технічного аспекту, тощо.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 ОЛЕКСАНДР ІВАНОВ, ВОЛОДИМИР МАКОВИШИН, ТАРАС СТИСЛО, ДМИТРО ЛУЦАК, ПЕТРО ГОЛОВЧУК (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.